Tilaus- ja toimitusehdot
Wenla & Wäinö asiakaspalvelu
Wenla & Wäinö
Y-tunnus: 3342405-3
Ranta-Tampellan katu 11 A 34
33180 Tampere
Puh. 0451387255
info@wenlajawaino.fi
www.wenlajawaino.fi
Voit olla meihin yhteydessä myös yhteydenottolomakkeen kautta. Yhteydenottolomake löytyy verkkosivun ylä- ja alavalikoista kohdasta "Ota yhteyttä".
TILAAMINEN
Tuotteiden tilaus verkkokaupassa tapahtuu valitsemalla halutut tuotteet ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö toimituskuluineen verkkokaupan kassatoiminnossa. Tilauksen tehdäksesi sinun täytyy olla täysi-ikäinen tai sinulla tulee olla huoltajan lupa tilauksen tekoon. Tilauksen tehdessäsi hyväksyt nämä tilaus- ja toimitusehdot, tuotteiden hinnat ja toimituskulut. Mahdolliset kampanjakoodit lisätään kassatoiminnossa.
Kaikkien tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden tilaus- ja toimitusehtojen sekä hintojen muutoksiin.
MAKSAMINEN
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Wenla & Wäinöllä ei ole pääsyä maksutietoihin, vaan maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n suojatussa yhteydessä asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välillä.
Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Lisätietoa: paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
Paytrail tarjoaa kattavan valikoiman maksutapoja. Paytrail -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, mobiilimaksutavoilla, maksukorteilla (debit/credit) ja lasku- ja osamaksutavoilla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: OP, Nordea, Handelsbanken, Säästöpankki, Oma SP, S-Pankki, POP Pankki, Aktia, Ålandsbanken, Danske Bank, Visa, MasterCard, MobilePay, Pivo, Siirto, Walley ja Jousto.
MobilePay:
MobilePaylla maksaessasi sinun tulee syöttää MobilePay-sovellukseen sinne liittämäsi puhelinnumero. Maksu hyväksytään MobilePay-sovelluksessa. Maksu veloitetaan siltä kortilta, jonka olet liittänyt MobilePay-sovellukseen.
Lue lisää MobilePaysta: www.mobilepay.fi
Walley Lasku / Osamaksu (Collector Bank):
Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.
Laskulla saat aina 45 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä.
Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.
Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bank AB:n kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa my.walley.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.
Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.
Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, organisaationumero 556597-0513, joka on Walley-tavaramerkin rekisteröity haltija.
Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja www.collector.fi
Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:
Tarkempi palvelukuvaus: https://www.walley.fi/asiakaspalvelu/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf
Jousto Lasku & Osamaksu:
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti.
Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta maksuaikaa. Ostokseen lisätään 2,90€:n laskutuslisä. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90€/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90€/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia.
Joustolla ostaminen on turvallista. Ensimmäisen ostoksen yhteydessä teet vahvan sähköisen tunnistautumisen. Palaavana asiakkaana voit tunnistautua helposti puhelimeen lähetettävän kertakäyttöisen koodin avulla. Jokaisen ostoksen yhteydessä teemme reaaliaikaisen ja automatisoidun luottopäätöksen. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lasku toimitetaan sähköpostitse.
Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com. Jousto –verkkokaupan mukavin maksutapa!
TILAUSVAHVISTUS
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme tilauksesta tilausvahvistuksen tilaajatiedoissa ilmoittamaasi sähköpostiin. Jos sähköpostiosoitetta ei ole ilmoitettu tilaajatiedoissa, lähetämme tilausvahvistuksen tuotteiden toimituksen yhteydessä. Tarkista aina saamasi tilausvahvistus ja ota heti meihin yhteyttä, jos havaitset siinä virheitä tai sinulla on muutoin siitä kysyttävää. Meihin saat yhteyden sähköpostitse osoitteella info@wenlajawaino.fi.
TOIMITUS
Tilaukset postitetaan mahdollisimman pian tilauksen vastaanottamisesta. Tuotteiden toimitusaika on yleensä 2-5 arkipäivää. Mahdollisista poikkeavista toimitusajoista ilmoitetaan verkkosivuillamme. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä.
Toimituskulut määräytyvät tilauksen koon ja valitun toimitustavan perusteella. Toimituskulut alk. 4,90€. Tilausta tehdessäsi näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä. Toimitustapaa valitessasi huomioi, että Postin Pikkupakettiin ovelle mahtuu enintään 6 tuotetta. Mikäli toimitustavoista herää kysyttävää, ota meihin yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen info@wenlajawaino.fi.
Toimitamme tilauksia vain Suomeen ja käytössämme ovat Postin pakettipalvelut. Lähetämme tilaukset lähimpään noutopisteeseen, mutta emme vastaa siitä, jos kuljetusyritys siirtää tilauksen omatoimisesti toiseen noutopisteeseen esimerkiksi täyden pakettiautomaatin vuoksi.
Mikäli tuote on kadonnut tai vahingoittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa meille sähköpostilla osoitteeseen info@wenlajawaino.fi viipymättä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun katoaminen on tullut tietoosi tai olet vastaanottanut vahingoittuneen tuotteen. Toimituksessa vioittuneesta paketista tulee viipymättä ilmoittaa myös toimituksesta vastanneelle yritykselle.
PALAUTUS JA VAIHTO
Verkkokaupan asiakkaalla on oikeus vaihtaa verkkokaupasta ostamansa tuote saman tuotteen toiseen kokoon tai väriin tai palauttaa tuote 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautusta ei oteta vastaan enää 14 vuorokauden jälkeen.
Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa kaikki tai osa tilaamistaan tuotteista. Palautettavien tai vaihdettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä, myyntikunnossa olevia, ja niissä täytyy olla laput paikoillaan.
Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ilmoita palautettavat tai vaihdettavat tuotteet meille sähköpostilla osoitteeseen info@wenlajawaino.fi. Sähköpostiviestissä tulee ilmoittaa palautettavan tuotteen nimi, sävy ja koko. Lisäksi sähköpostiviestissä tulee kertoa lyhyesti palautuksen syy. Halutessasi vaihtaa tuotteen, ilmoita myös tuote, johon haluat vaihtaa. Mahdollista maksunpalautusta varten liitäthän palautukseen myös nimesi, yhteystietosi ja tilinumerosi.
Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee lähettää viipymättä ja viimeistään 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen tekemisen jälkeen postitse yllä mainittuun postiosoitteeseemme. Tuotteet tulee pakata takaisin lähetettäessä huolellisesti niin, ettei lähetys vaurioidu kuljetuksessa. Tuotteiden lähettäminen takaisin tapahtuu asiakkaan vastuulla.
Jokaisen lähetyksen mukana tulee Postin osoitekortti palautusta varten. Osoitekortissa on valmiina lähettäjän osoite ja saajan osoite. Osoitekortti tulee teipata selkeästi palautuspaketin päälle niin, ettei se taitu paketin reunoille. Jos käytät palauttaessasi vanhaa postituspakettia, teippaa palautuksen osoitekortti vanhan osoitekortin päälle. Osta palautus Postin nettisivuilta (www.posti.fi) tai toimipisteeltä. Sen jälkeen vie paketti Postin toimipisteelle tai pakettiautomaattiin.
Asiakas vastaa palautuksen ja vaihdon toimituskustannuksista itse, emmekä tarjoa ilmaisia palautuksia tai vaihtoja virheettömille tuotteille. Vaihdon yhteydessä asiakkaalta laskutetaan myös toimitettavan uuden tuotteen toimituskulut.
Käsittelemme palautuksen tai vaihdon ja palautustilanteessa palautamme tuotteen hinnan 14 päivän kuluessa siitä, kun palautettava tai vaihdettava tuote on saapunut meille. Maksujen palauttamisen ehtona on kuitenkin se, että tuotteet on palautettu meille. Maksujen palautukset suoritetaan aina samalla maksutavalla, jota alkuperäisessä tilauksessa on käytetty.
TILAUKSEN PERUUTTAMINEN
Tilauksen voi perua maksutta sähköpostitse info@wenlajawaino.fi ennen tilauksen toimitusta. Jos tilaus on ehtinyt lähteä toimitukseen, sitä ei voi enää perua.
Noudatamme kuitenkin kuluttajansuojalain mukaista 14 päivän kaupan peruuttamisoikeutta. Jos haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi, ota meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteella info@wenlajawaino.fi 14 päivän kuluessa tilaamasi tuotteen vastaanottamisesta ja ilmoita meille viestissäsi selkeästi peruuttamispäätöksestäsi ja peruutettavaan tilaukseen sisältyneen tuotteen nimi, sävy ja koko, sekä mahdollista maksunpalautusta varten myös nimesi, yhteystietosi ja tilinumerosi.
Sinun tulee palauttaa peruutettavaan tilaukseen sisältyneet tuotteet meille postitse yllä mainittuun postiosoitteeseemme viipymättä ja viimeistään 14 päivää sen jälkeen, kun olet ilmoittanut meille peruuttamispäätöksestäsi. Tuotteet tulee pakata takaisin lähetettäessä huolellisesti niin, ettei lähetys vaurioidu kuljetuksessa. Tuotteiden lähettäminen takaisin tapahtuu asiakkaan vastuulla ja Asiakas vastaa tuotteen takaisin lähettämisen kustannuksista.
Peruuttamistilanteessa maksamme kaikki veloitetut kulut takaisin viipymättä ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun peruuttamisilmoitus on saapunut meille. Maksujen palauttamisen ehtona on kuitenkin se, että tuotteet on palautettu meille.
Asiakas on vastuussa sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tuotteen luonteen, ominaisuuksien tai toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
NOUTAMATON PAKETTI
Paketin noutamatta jättäminen ei tarkoita palautusta tai peruutusta. Paketin palautuessa meille noutamattomana, peruutamme tilauksen ja palautamme maksetun summan, josta vähennämme palautuskustannukset.
REKLAMAATIOT
Reklamaatiotapauksessa olethan viipymättä meihin yhteydessä sähköpostitse info@wenlajawaino.fi.
VIRHEVASTUU
Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Olemme vastuussa siitä, että asiakkaan saama tuote on se tuote, jonka asiakas on meiltä tilannut.
RIIDANRATKAISU
Jos tilausta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Lisätietoa on saatavissa myös verkkovälitteisellä riidanratkaisusivustolta (Art. 14, EU asetus No 524/2013) osoitteesta http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Kuluttajalla on oikeus myös saattaa erimielisyys kotipaikkansa mukaan määräytyvän yleisen alioikeuden ratkaistavaksi.